0

Fuska inte med skönhetssömnen!

Vintern är lång och mörk och så länge som det lider mot jul, så går det an. Men sen så är den bistra sanningen att vi behöver solljus, bra mat, motion och sömn för att må bra.2d393cb10c57f77c7099a62767596b1c

Solljus

Försök att ta tillvara på de soltimmarna som ges och var ute när det är ljust. Om du inte har lust att sätta på dig en massa kläder och ge dig ut i kylan, stirra då ut i fönstret, eller sätt dig i fönstret en stund och tvinga dig till ljuset, du kommer må så mycket bättre. Bli piggare och känna dig starkare.  Andra tips är att se fräschare ut är att använda BUS-produkter eller gå och göra en spray-tanning. Solarium värmer inte bara kroppen, och ger dig strålning. Ibland kan även ett solarium faktiskt ge din kropp lite ljus som du behöver. Då är det faktiskt inte ohälsosamt.

Mat

Drick mycket vatten för att rensa kroppen. Rör på dig, även om det bara är promenader eller stretchövningar. Rör så mycket på dig som du orkar efter egen förmåga.

barn

Sov som ett litet barn..

Sova

När det är mörkt, se till att vila. Vila mycket och ta gärna sovmorgon. Gå upp när de ljusnar och var uppe stallbar-sangnär det är ljus. Därefter kan du krypa ner under täcket igen. På vintern behövs vila, se det som att du går i ide. Du kan behöva återhämtning. För mycket “liggande” kan dock ge värk i leder, så variera din sovställning, om du inte har en ergonomisk ställbar säng. De flesta sängtillverkare ger lång garanti och en säng är en väldigt bra investering för din hälsa. Efter att jag har varit gravid och haft kejsarsnitt är jag väldigt tacksam över att vi investerade i en dubbelsäng som är ställbar, innan vi skaffade barn, det har vi nytta av nu. En säng tryckavlastande säng och madrass, kan göra stor skillnad för dig med ryggproblem men också för dig som inte vill få ryggproblem. Sömn är det bästa botet mot dålig hy och för bättre välmående. Sov dig till skönhet.